0 LIVE

Φόρμουλα Ενα: Στο race control δεν είδαν το ατύχημα του Μπιανκί!

1

Περισσότερες λεπτομέρειες για το σοκαριστικό ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας έδωσε το απόγευμα της Παρασκευής (10/10) η FIA σε συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε στο Σότσι, στο πλαίσιο του ρωσικού Γκραν Πρι.

Παρουσία του Ζαν Τοντ, ο αγωνιστικός διευθυντής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, Τσάρλι Γουίτινγκ, ανέλυσε όλα τα στοιχεία που υπάρχουν ως τώρα, «φωτίζοντας» αρκετές πλευρές αλλά κρατώντας και ορισμένες άλλες στο «σκοτάδι».

Οι υπεύθυνοι παρουσίασαν και ένα βίντεο από τις κάμερες της πίστας που «ελέγχουν» τη στροφή 7 όπου έγινε το ατύχημα, λίγο πριν το συμβάν, με τον Γουίτινγκ να εξηγεί τι συνέβη από τον προηγούμενο, κιόλας, γύρο, με την έξοδο του Αντριαν Σούτιλ. «Υπήρχε η αγωνιστική γραμμή η οποία είχε αρχίσει να στεγνώνει. Ωστόσο, με την αύξηση της έντασης της βροχής, υπήρξαν σημεία της στεγνής γραμμής στα οποία βρέθηκε νερό, με αποτέλεσμα τα μονοθέσια να χάνουν λίγο τη γραμμή τους. Εκεί βρέθηκε ο Αντριαν και έχασε τον έλεγχο. Ηταν πίσω από τον Ζιλ, πάτησε στο σημείο που υπήρχε λίγο νερό και έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να σπινάρει», τόνισε αρχικά.

Και συνέχισε: «Στον επόμενο γύρο (σ.σ. υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας) βλέπετε ότι ο Ζιλ κάνει κάτι παρόμοιο. Το μονοθέσιό του πατάει στο ίδιο κομμάτι νερού, ωστόσο υπάρχει μια διαφορά. Δεν κάνει σπινάρισμα ανάλογο με αυτό του Σούτιλ. Προσπαθεί να κάνει `διόρθωση’ με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να βγει με τη `μύτη’ εκτός πίστας και να χτυπήσει στο γερανό, ακολουθώντας διαφορετική τροχιά».

Ο Γουίτινγκ ξεκαθάρισε ότι δεν είναι σε θέση να πει με ακρίβεια με ποια ταχύτητα η Marussia χτύπησε στον γερανό που απομάκρυνε το μονοθέσιο του Σούτιλ. «Δεν έχουμε την πληροφορία, καθώς το σύστημα που υπήρχε στη Marussia και έστελνε δεδομένα, καταστράφηκε με τη σύγκρουση. Ετσι, μένει μόνο η πληροφορία που παίρνουμε από το GPS, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε με ακρίβεια σε αυτό. Αρα, δεν είναι καλή ιδέα να δώσουμε τώρα ένα νούμερο και μετά από λίγο καιρό να σας πούμε ότι δεν είναι αυτή η σωστή ταχύτητα της πρόσκρουσης. Χρειαζόμαστε λίγο χρόνο για να αναλύσουμε καλύτερα τα δεδομένα από τις κάμερες και να τα συνδυάσουμε με το GPS».

«Σαν του Κοβαλάινεν στη Βαρκελώνη»

Ο Γουίτινγκ, πάντως, τόνισε ότι αν δεν υπήρχε ο γερανός για το μονοθέσιο του Σούτιλ και η σύγκρουση ήταν με τα προστατευτικά ελαστικά και πάλι η σύγκρουση θα ήταν σφοδρή. «Με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε για την ταχύτητα του μονοθεσίου του, θα έλεγα ότι με την τριπλή σειρά προστατευτικών ελαστικών και την μπαριέρα, η σύγκρουση θα ήταν σαν αυτή του Χέικι Κοβαλάινεν στην Βαρκελώνη (σ.σ. το 2008). Αλλά και πάλι αυτή είναι επισφαλής υπόθεση».

Ξεκαθάρισε ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπήρξε μηχανική βλάβη στο μονοθέσιο του Γάλλου πιλότου και επεσήμανε ότι όντως ο Μπιανκί «επιβράδυνε το μονοθέσιό του, αλλά το θέμα είναι πόσο το επιβράδυνε». Παράλληλα, τόνισε ότι ορισμένοι οδηγοί έκοψαν αρκετά ταχύτητα, ενώ άλλοι δεν το έκαναν, χωρίς να θέλει να τους κατονομάσει και χωρίς να αποκαλύψει πόση επιβράδυνση είχε ο Μπιανκί σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Υπεραμύνθηκε της επιλογής να μη βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα για το τρακάρισμα του Σούτιλ, λέγοντας ότι αυτό έγινε επειδή «το μονοθέσιό του ήταν αρκετά μακριά από την πίστα και ο γερανός τόσο κοντά του, που δεν υπήρχε λόγος και η διαδικασία με τις κίτρινες σημαίες ήταν αρκετή».

Τέλος, ξεκαθάρισε ότι το γεγονός ότι δεν άλλαξε η ώρα διεξαγωγής του αγώνα της Σουζούκα (σ.σ. να γίνει νωρίτερα η εκκίνηση), λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, ουδεμία σχέση έχει με το ατύχημα του Μπιανκί.

Οι παραλείψεις της FIA

Οι διοργανωτές τα έκαναν όλα σωστά στην περίπτωση του Μπιανκί; Όχι! Ο Γουίτινγκ παραδέχθηκε ότι στην αίθουσα ελέγχου του γκραν πρι ΔΕΝ είδαν ζωντανά το ατύχημά του και ότι ενημερώθηκαν γι’ αυτό από τους κριτές που ήταν στο συγκεκριμένο σημείο της πίστας.

Ναι, οι αγωνοδίκες εν γνώσει τους, ασφαλώς, έστειλαν τον γερανό να απομακρύνει το μονοθέσιο του Σούτιλ, αλλά οι σχετικές κάμερες ΔΕΝ παρακολουθούσαν τις ενέργειές του, παρά στράφηκαν και πάλι κανονικά στην πίστα! Ετσι, όταν στην αίθουσα ελέγχου του αγώνα κοίταξαν τη σχετική κάμερα, αρχικά δεν είχαν ξεκάθαρη εικόνα για το αν όντως υπήρχε το μονοθέσιο της Marussia εκεί!

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του ιατρικού επιτελείου της FIA επεσήμανε ότι χρειάστηκαν 32 λεπτά για να διακομιστεί ο Μπιανκί με το ασθενοφόρο στο νοσοκομείο και ότι το ιατρικό ελικόπτερο μπορούσε, μεν, να απογειωθεί από την πίστα, αλλά όχι και να προσγειωθεί στο νοσοκομείο, λόγω της καταιγίδας.

Τα μέτρα για να μην ξανασυμβεί

Τέλος, η FIA επεσήμανε ότι έχει ανοίξει η συζήτηση για τη λήψη μέτρων, με αφορμή το ατύχημα του Μπιανκί, προκειμένου να αυξηθούν τα επίπεδα ασφαλείας. Ηδη την Παρασκευή (10/10) ο Γουίτινγκ συναντήθηκε με τους πιλότους «για περίπου μία ώρα και ένα από τα θέματα που τέθηκαν ήταν να υπάρξει ένα είδος `προστατευτικού’ στους γερανούς προκειμένου να μην υπάρχει κενό στο κάτω μέρος και να μπορεί ένα μονοθέσιο να `σφηνωθεί’, όπως έγινε με τον Μπιανκί».

Επίσης, τόνισε ότι θα υπάρξει συνάντηση και με τους επικεφαλείς των ομάδων το Σάββατο (11/10) για να υπάρξουν νέες συζητήσεις. Ένα μέτρο που εξετάζει η FIA είναι να αλλάξει το ισχύον σύστημα, βάσει του οποίου είναι στο χέρι των πιλότων να αποφασίζουν πόσο θα επιβραδύνουν σε καθεστώς κίτρινης σημαίας. «Πρέπει να πάρουμε την απόφαση από τους οδηγούς και να εφαρμόσουμε ένα σύστημα που αυτό θα ορίζει πόσο θα χρειαστεί να κόψουν ταχύτητα, χρησιμοποιώντας μία παράμετρο `δέλτα’, όπως γίνεται όταν πρέπει να επιβραδύνουν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας».

Ξεκαθάρισε ότι δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένο όριο ταχύτητας, καθώς αυτό θα ήταν περίπλοκο να ισχύει καθολικά σε διαφορετικά σημεία και σε διαφορετικές στροφές μιας πίστας, με βάση τη διαφορετική σχεδίαση που υπάρχει. «Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε να έχουμε διαφορετικά όρια ταχύτητας για συγκεκριμένα τμήματα, κάτι που δεν γίνεται», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Αντίθετα, η «παράμετρος `δέλτα’ θα είναι ίδια για όλους και θα είναι ένας τρόπος ελέγχου της ταχύτητας των μονοθεσίων που θα είναι ξεκάθαρος και σίγουρος. Ολοι θα ξέρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, θα έχουν ίδιο σημείο αναφοράς και θα πρέπει να επιβραδύνουν την ίδια στιγμή». Μάλιστα, υπεραμύνθηκε της επιλογής να μην υπάρξει συγκεκριμένο όριο ταχύτητας, καθώς «βλέπω και με ανησυχεί λίγο ο τρόπος με τον οποίο πιλότοι και μηχανικοί στα πιτς πιέζουν στο όριο για την εφαρμογή του περιοριστή ταχύτητας στα πιτς. Προσπαθούν να φρενάρουν όσο πιο αργά γίνεται και όσο πιο απότομα είναι εφικτό».


ping_om2
pali_om2
ksifaskia_om2
arsi_logo_trans (1)
par_om2
hbf.header-logo-regular
badminton_om2
(rugby)
SPORTSLAND_LOGO_small