0 LIVE

Υγεία: Βοηθάει το τρέξιμο στην μακροζωία;

1
Παρόλο που το τρέξιμο είναι μια πολύ δημοφιλής φυσική δραστηριότητα του ελεύθερου χρόνου μας, λίγα πράγματα είναι γνωστά σχετικά με τις μακροχρόνιες επιδράσεις του στην θνησιμότητα. Η συσχέτιση της έντασης του τρεξίματος, όπως και οι αλλαγές στις προπονητικές συνήθειες στη διάρκεια των χρόνων, με την θνησιμότητα, παραμένει αβέβαιη.
Ακόμα και 5 με 10 λεπτά τρέξιμο την ημέρα σε χαμηλές ταχύτητες (<8χλμ/ω), είναι ικανά να μειώσουν τις πιθανότητες θανάτου από όλα τα αίτια που μπορούν να προκαλέσουν καρδιαγγειακή νόσο,υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American College of Cardiology. Μάλιστα, το τρέξιμο ωφελεί εξίσου άνδρες και γυναίκες, ανεξάρτητα από ηλικία, βάρος, κατάσταση υγείας και τον τρόπο ζωής.


Η Επιστημονική ομάδα του Κολεγίου Καρδιολογίας «Carver» του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, με επικεφαλής τον Δρ Ντακ-Τσουλ Λι, υποστηρίζουν ότι ασχέτως με το πόσο γρήγορα ή για πόση ώρα μπορεί να τρέξει κανείς, η συγκεκριμένη μορφή σωματικής άσκησης συντελεί στη μακροζωία προσθέτωντας χρόνια ζωής.
Οι ερευνητές έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση περισσότερα από 55.000 άτομα, 18-100 ετών για μια περίοδο 15 ετών, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο υπάρχει σχέση ανάμεσα στο τρέξιμο και τη μακροζωία.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, καταγράφηκαν 3.413 θάνατοι, εκ των οποίων οι 1.217 οφείλονταν σε καρδιαγγειακά αίτια. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, το 24% είχε τη συνήθεια να τρέχει στον ελεύθερο χρόνο του.
Από την επεξεργασία των στοιχείων οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, όσοι έτρεχαν είχαν κατά μέσο όρο 30% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και 45% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια, όπως έμφραγμα και εγκεφαλικό επεισόδιο, συγκριτικά με όσους δεν έτρεχαν. Επίσης, το τρέξιμο προσέθετε κατά μέσο όρο τρία χρόνια επιπλέον ζωής. 

Η γραφική παράσταση με τα αποτελέσματα της έρευνας
 
Αξιοσημειώτο είναι το γεγονός ότι ο μειωμένος κίνδυνος θανάτου προέκυπτε ακόμη και από την ενασχόληση με το τρέξιμο, μια με δύο φορές την εβδομάδα και για αποστάση μικρότερη των 10 χιλιομέτρων. Μάλιστα, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι μειωμένη θνησιμότητα απολάμβαναν τόσο εκείνοι που έτρεχαν λιγότερο από μια ώρα ανά εβδομάδα, όσο και εκείνοι που έτρεχαν περισσότερες από τρεις. 
Πάντως, το μεγαλύτερο όφελος αποκόμιζαν όσοι έτρεχαν συστηματικά περισσότερα από έξι χρόνια, με 50% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από καρδιακά αίτια και 29% από άλλες αιτίες.
     «Το τρέξιμο μπορεί να αποτελεί καλύτερη επιλογή άσκησης ιδίως για τους υγιείς ανθρώπους που κάνουν καθιστική ζωή. Φέρνει παρόμοια, αν όχι μεγαλύτερα, οφέλη από άποψη θνησιμότητας μέσα σε μόνο πέντε έως δέκα λεπτά, σε σύγκριση με 15 – 20 λεπτά κάποιας άλλης καθημερινής, μέτριας έντασης, σωματικής άσκησης, την οποία μάλιστα πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ότι τους τρώει πολύ χρόνο», σχολιάζει ο Δρ Λι.  
    Η μελέτη αυτή είχε σκοπό να παρακινήσει τα υγιή αλλά με καθιστική ζωή άτομα να ξεκινήσουν να τρέχουν μακροχρόνια, ώστε να επωφεληθούν από τα ευεργετική επίδραση του τρεξίματος στην μείωση της θνησιμότητας.

ping_om2
pali_om2
ksifaskia_om2
arsi_logo_trans (1)
par_om2
hbf.header-logo-regular
badminton_om2
(rugby)
SPORTSLAND_LOGO_small